Új címke segíti az abroncs-választást

November 1-től az Európai Unió területén forgalmazott gumibaroncsokat egy új informatív címkével kell ellátni, hogy megkönnyítse a vásárlóknak a megfelelő abroncs kiválasztását.

A rendelet nem a személygékocsikra, kishaszongépjárművekre és nagyteherautókra is vonatkozik.

Ne lepődjetek meg tehát, ha a téli gumi vásárlásakor már az alábbi, hűtőszekrényeken és mosógépeken használt matricákra hajazó jelölésekkel találkoztok.

 

A rendelet célja, hogy növelje a közúti járművek biztonságát, valamint gazdaságosságát és környezeti hatékonyságát alacsony zajszintű, biztonságos és üzemanyag-takarékos abroncsok által. Ugyanakkor egységes módon nyújt információt az abroncsok néhány paraméteréről.

Hogy milyen információkat találunk ezeken a címkéken?

 

ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS

A gépjárművek üzemanyag-fogyasztását befolyásoló egyik tényező az abroncsok gördülési ellenállása.

Ez a hatás azért jön létre, mert az abroncs forgás közben deformálódik, mely eredményeként energia fog elveszni hő formájában. Minél nagyobb mértékű a deformáció, annál nagyobb a gördülési ellenállás, és ennek következtében annál nagyobb mennyiségű üzemanyag szükséges a jármű előremozdításához. Vagyis, az alacsonyabb gördülési ellenállás alacsonyabb fogyasztást, ezért alacsonyabb károsanyag-kibocsátást (pl. CO2) eredményez.

Az új címke sávosan jeleníti meg a „gördülési ellenállást”, ahol az „A” a „leggazdaságosabb üzemanyag felhasználást”, míg a „G” kategóriája legrosszabbját jelöli.

A fekete nyíl a sávok mellett (ebben az esetben B) jelzi a termék teljesítményét.

 

 

 

NEDVES TAPADÁS

Az abroncs legfontosabb feladata, hogy bármilyen útviszony mellett biztonságot nyújtson. A nedves tapadás vagy úttartás az egyik legfontosabb teljesítmény-jellemző.

Azonban a jó tapadás és az alacsony gördülési ellenállás ellentétes célok, melyek eléréséhez lejjebb kell adni a teljesítményből. Az új címkézési előírásoknak köszönhetően a vásárlók láthatják, és maguk választhatják ki a nekik megfelelő teljesítményt.

A címke 7 szintet jelenít meg, amelyen az „A” jelenti a legmagasabb nedves tapadást, míg a „G” a legalacsonyabbat.

 

 

KÜLSŐ ZAJ
A külső zajt az alábbi tényezők befolyásolják: a forgalom intenzitása, a járművek típusa, vezetési stílus és az abroncs és az út kapcsolata.

A külső zajszint 3 kategóriára van bontva, és decibelben (dB) mérik, összehasonlítva a 2016-ig bevezetésre kerülő új európai kerékzaj szintekkel.

1 fekete hanghullám = 3dB-lel kevesebb, mint a jövőbeni európai határ.
2 fekete hanghullám = előreláthatóan ez lesz az európai norma 2016-ban.
3 fekete hanghullám = megfelel a jelenlegi előírásnak.

Ha most szeretnétek téligumit venni, már keressétek ezeket az információs címkéket, és válasszatok jól!

Reklámok

Posted on 2012/11/05, in autó, nteam-autó. Bookmark the permalink. Hozzászólás.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: